zondag 14 februari 2010

Bibliotheek2.0 ;De Toekomst v.d. bibliotheken

Heb met genoegen de informatie gelezen en de 2 leuke filmpjes bekeken van Dennis Eijsten de mogelijkheden en de verschillen gezien die voor een jongere en een dame op leeftijd van nut kunnen zijn. Ook ik hoef niet teveel toeters en bellen,dwz widgets en heb geen I-phone en wil dit niet met allerlei vrieden delen, dus de oudere dame past meer bij mij.

We moeten als bibliotheek alle ruimte laten aan gebruikers om mee te werken aan en te participeren in de bibliotheek . , Platform oprichten om allerlei ontwikkelingen die interessant zijn voor bibliotheken te delen.
Ik had me al eens aangemeld op Ning netwerk van Edwin Mijnsbergen van de VOB en ben nu vriend van Peet geworden.Dit is voor bibliotheekmedewerkers
wel leuk vind ik.
.
Wij als bibliotheek zullen door moeten gaan met nieuwe dingen want stilstaan is achteruitgang.Meer naar buiten treden met weblogs wiki en rss. Bibliotheek2.0 omdat de wereld verandert. Ik zal nog veel moeten leren, maar denk dat het voor veel gebruikers zeker leuker gaat worden als zij meer kunnen deelnemen aan en toevoegen via allerlei cat. tags .We moeten bibliotheekdiensten op een andere manier aan de gebruiker aanbieden.En omdat ik mijn werk leuk vind, zal ik ook moeten veranderen, maar dat gaat vast lukken met hulp van alle enthousiaste collega's.

1 opmerking: